Trending Topic

Untitled Document

22 Temmuz 2018 Pazar

Telefon Numarası Üzerinden Bilgi Toplama

Maltego nedir ?



Maltego bildiğiniz üzere bir bilgi toplama aracı . Bu bilgileri bize browser'lar yoluyla bizlere sunuyor ve hedef hakkında azda olsa veriler elde ediyoruz . Bu bilgiler ise bize sosyal mühendislik uygularken çok işimize yarayacak neden mi ? Gelin birlikte elde edebileceğimiz bilgilere bakalım.

Hangi Verileri Elde Edebiliriz ?

Maltego ile kurbanın e-posta hesaplarını , irtibat halinde olduğu numaralarını , irtibat halinde olduğu web sitelerini , whois bilgilerini , skype adresini vs. öğrenebiliriz.

Maltego Nasıl Kullanılır ?

İlk olarak terminalden maltegoyu çalıştırıyoruz .

Üye olduktan sonra programa giriş yapıyoruz .Açılan pencereden investigate kısmında olduğumuza emin olduktan sonra yeni bir sayfa oluşturuyoruz .

Açılan yeni sayfa üzerinden bilgi toplayacağız ve kurban hakkındaki veriler bize bu sayfa üzerinden gösterilecek

Şimdi bu sayfadan personal kısmına giriyoruz ve hedef hakkında bilgi toplamamız için hedefe ait bir telefon numarası veya e posta varsa onunla ilgili alanı seçiyoruz ve tutup sayfaya sürüklüyoruz . Örneğin ben email address 'i seçiyorum. Burdan bize rast gele bir mail veriyor bu maili değiştirmek için 2 kere tıklıyorum ve açılan bölüme bilgi edinmek istediğim emaili giriyorum .


Birtane email salladım

Sonrasında sağ tıklıyorum ve gelen seçeneklerden all transformsa tıklıyorum .

Ve gördüğünüz üzere hedefin resminden-irtibat halinde olduğu sitelere kadar bize çıkardı (skype adresi falanda vardı o altta kalmış  )

Eğer hedefin emaili yoksa telefon numarası varsa işlemleri aynen yapın yine aynı şekil bilgileri size sunacaktır .
//DENEME