Trending Topic

Untitled Document

21 Kasım 2018 Çarşamba

Katy Perry`nin E.T.`si Üzerine II

Merhaba taşağını yediklerim. Sanırım E.T. klibindeki olayı çözdüm gibi. Eğer okumadıysanız E.T. hakkında yazdığım bir önceki yazıyı okumanızda fayda var buna başlamadan öne.Taşaksızlar uzun bir yazı olacak, eğer okumaya üşenirseniz en azından dişçide sıra beklerken ekonomi dergisinin resimlerine bakıyormuşcasına resimlerine bir göz atın, üşenmeyin sikerim atardamarınızı.Youtube`a girip, dur şu klibi bi daha seyrediyim dedim. Altta bir yorum okudum, elemanın biri "Makyajı çok iyi olmuş yeeaa, ama neden arada ceylan görüntüleri giriyodu ve katy neden yarı hayvan oluyo anlamadım" gibi bi şey yazmıştı. O an kafada şimşekler çaktı benim, lan dedim, acaba dedim, yoksa dedim. Dedim birader ben yokken bizim çocuklara karışmışsınız ne ayak dedim.Şimdi klibi seyretmemiş olanlar ve üşenenler için klibi özet geçeyim. katy ablamızın ilginç bir makyajı var, şöyle:Ne alakaysa arada saçma sapan ceylan görüntüleri giriyor şu şekilde.Katy Perry klibi mi seyrediyoruz National Geographic mi seyrediyoruz belli değil amına kodumun yerinde, neyse.Sonra katy ablamız uzaylıyı öpüyor, uzaylı diriliyor falan fistan.Ceylanın hikayesini anlatmadan önce Arrivals`tan aldığım bazı resimleri göstermek istiyorum. Bunların sadece dekor olduğunu düşünüyorsanız sizlere bu yapının iç dizaynını da göstermek isterim.Hadi madem hepsi dekor, o piramitin tepesindeki göz ne ayak birader derler adama. Tesadüf diye bir şey olmadığını 2500 kere söyledim burada ve bu başlığın tamamen tesadüflerle dolu olma ihtimali sıfıra yakın benim gözümde. Sıfıra yakın dedim çünkü şu an odamın camından içeri leopar atlama ihtimali dahi var matematiksel olarak, o hesap işte. Neyse.Gelelim E.T. klibine. Fakat önce, şimdiye kadar yazdıklarımı olabildiğince hatırlamanızı rica edeceğim sizlerden. Firavunlarla, günümüz liderlerinin firavunların devamı niteliğinde olduğuyla ve eski mitolojik pagan dinlerindeki tanrıları şeytan`ı kamufle etmek için kullandıklarıyla ilgili bilgilerinizi bir hatırlamaya çalışın, zira birazdan hepsini birleştirecez.Anuket Mısır Tanrıçasıdır ve kutsal hayvanı ceylandır. Kafasında taşıdığı tacıyla bilinir. Anuket bu şekilde tasvir edilirYada böyleYada böyleSon resme dikkat.Katy Perry`nin klibin sonunda büründüğü hal ise böyle:Belden aşağısına dikkat Lan hani konu uzaylılardı, E.T.`ydi, Alien`dı? Noluyoruz lan, neden yarı insan yarı hayvan oldu bu karı şimdi? O toynaklar falan ne iş? E.T. adı altında adamlar çatır çatır ayinlerini yapıyorlar arkadaşım, ritüellerini yerine getiriyorlar, biz de abuuu karının makyaja bak gıııııı diye seyrediyoruz.Neyse devam ediyorum, klibin sonunda katy ablamız uzaylıya sarılıp öpüşüyor:Tüm bunların anlamı ne? Anuket`in kelime anlamı nedir biliyor musunuz? "Lady of Embracing" veya "She Who Embraces". Sarılan, kucaklayan kadın. Hatta size şöyle söyleyeyim, İngilizce ile Fransızca arasında inanılmaz derecede ortak kelime vardır. Bu ortak kelimelerin anlamları çoğu zaman aynı kalmakla beraber, bazen anlam kaymaları olur. Embrasser Fransızca`da sadece sarılmak anlamına gelmez. "Öpmek" anlamı da vardır. Yani daha ateşli bir sarılma belirtir, zira İngilizce'de de sarılmak fiili "hug"'dır ve Anuket için hug fiili değil de, embrace fiili kullanılıyor. Arada bir nüans olduğu açık.Sübliminal [bilinçaltı] mesajlardan bahsettim. Bu klip cinsellik içeren sübliminal mesajlar ile dolu. Ceylan görüntülerinin girdiği sahneleri dikkatlice, durdurarak seyredin. Kasıtlı olarak saliselik görüntüler giriyor oralarda.Çoğunu yakalamışsınızdır gerçi fakat yine de göstereyim: (Sübliminal mesaj konusuyla ilgili arkadaşlar bu anlık görüntünün dudaktan ziyade başka bir organı çağrıştırması için koyulduğunu farkedeceklerdir. Başka bir organ ne amına koyim niye kibarlaştıysam, bildiğin am işte ehehe)Ve daha insanda tiksinti uyandıracak bazı saliselik böcek, yeni doğmuş kanlı bebek görüntüleri de var. (tam 3:52 ve civarına dikkat)Bu çiftleşen hayvanlar ve o görüntülerin girmesi esnasında Kanye West`în "alien sex" diye vokal yapması, tüm bu cinsellik içeren olaylar ritüelin bir parçası.Canlar, ciğerler, anuket ile kapsamlı bilgi elde eder, araştırırsanız daha birçok benzerlik olabileceğini de görebilirsiniz. Katy Perry bu klipte Anuket`i canlandırıyor. Ceylan figürleri, belden aşağısının ceylana dönüşmesi, kafasındaki enteresan tac, öpüşme ve sarılma sahneleriyle beraber bu çok açık ve net. Klip adı altında piyasaya sürdükleri bu şey ise, başlı başına bir ritüeldir.Önceki entry`i de okuduysanız ve bu entry`i de okuma sabrı gösterdiyseniz, birazcık düşünün. Her şeyde bu kadar tesadüf iç içe olabilir mi? Egonuzu bir dakikalığına kenara atın ve bir düşünün...Sevgiler, saygılar, memeler.Özet: Plan yapmayın plan tutmaz Karadeniz`de.
//DENEME