Trending Topic

Untitled Document

21 Kasım 2018 Çarşamba

Hristiyanlık ve Pagan Dinleri Benzerliği I

Gelelim kilisenin şekillendirdiği hristiyanlık (bilhassa katolik mezhebi) ile paganizm, putperestlik ve hatta satanizm arasındaki benzerliklere. Bizlere anlatılan İsa`nın, Allah`ın elçisi Hz. İsa olmadığı gerçeğine. Biraz uzun bir yazı olabilir, okumaya üşenirseniz en azından resimlerine bakın amına koyim resim ekleyecem alta. Paganizmi uzun uzadıya açıklayıp kafa sikmek istemiyorum, fakat kabaca, çok tanrılı şu mitolojik dinlerin pagan dini olduğunu bilmeniz yeterli. Örn: Yunan, Mısır, Roma, Hitit mitolojileri gibi. Şimdi susuyorum, resimler konuşacak. Öyle coca cola`ya tersten bakmalı sikik uyduruk resimler değil, sadece varolmuş ve varolan şeyleri gösterecem. Kısa bir ön bilgi, Babil Paganizmi`nde balık tanrısı Dagon idi. Dagon ikiye doğru ayrık bir başlık, asa ve kendine has kıyafeti ile temsil edilirdi. Şimdi büyük kapışma başlasın, Dagon vs Papa, Ready, Steady, Go! DagonPapaSeksi Fotoğrafları için TıklayınDagon Kilisenin Kullandığı BaşlıkDagon`un tasviri için Babil`de kullanılan sembol Hristiyanlık`taki ichthys sembolü (Yunanca bildiğin balık demek.) Başta ABD olmak üzere çoğu Hristiyan ülkesinde posta kutularında ve araba tamponlarında kullanılan balık sembolü"Ee ne var ki, kullandıkları materyaller benziyor olabilir, eski gelenekleri değil mi sonuçta?" diyebilirsiniz, ilk başta ben de sormuştum bunu kendime. Tamam arkadaşım bi dk dinle, indir o eli. İncil`de birçok balık hikayesi vardır. Kutsal metinlerde ve incil`de isa`nın balıklarla ilgili mucizeleri olduğuna rastlarsınız. "İsa mucizevi bir şekilde 5000 insanı ekmek ve balıkla doyurmuştur" Matta 14:15-21, Luka 9:12-17, ve Yuhanna 6:4-13. Balık tutan havarilerine yardım eden isa`nın, tek başına 153 balık tuttuğu da incil`de geçer. Bu 153 rakamının da bir hikayesi vardı fakat inanın unuttum, okuyalı zaman geçti üzerinden. Bütün bunların tesadüf olduğuna inanmıyorum. Ne zaman bu tür dini, siyasi şaibeli konuları araştıracak olsam, antitez olarak karşılaştığım tek iddia "tesadüf" oluyor. Tesadüf diye bir şey yok arkadaşım, yok güzelim, yok canım benim valla yok. Entry`nin başında bulunduğum iddiaların hepsini henüz karşılayamadım farkındayım. Mısır mitolojisi ve hristiyanlık arasındaki benzerliklerle devam edecem ama az soluklanayım amına koyim durun. Belki yarın yazarım, konu çok uzun taşaksızlar. To be continued.
//DENEME